'Klanten woekerpolis krijgen geld terug'

donderdag, 26 juni 2008

DEN HAAG - Verzekeraar Nationale-Nederlanden gaat klanten kosten terugbetalen die zij teveel hebben betaald voor een zogeheten woekerpolis. "Als het aantoonbaar niet goed is gegaan, dan gaan we dat oplossen", zei een woordvoerder van het bedrijf dinsdag.

Het terugbetalen van teveel betaalde kosten is een van de oplossingen, benadrukte hij. Nationale-Nederlanden is bezig de kwestie in kaart te brengen en dat kan leiden tot "andere oplossingen" naast financiële vergoedingen. Welke dat zijn, is nog onbekend.

Nationale-Nederlanden maakte maandag bekend de verkoop van de omstreden beleggingsverzekeringen (woekerpolissen) te staken. De gewraakte producten zijn jarenlang verkocht door verzekeraars en hun tussenpersonen, zonder dat klanten inzicht werd gegeven in de hoge kosten.

Nationale-Nederlanden, een onderdeel van het financieel concern ING, komt aan het einde van de zomer met beleggingsverzekeringen die wel voldoen aan de normen van de Ombudsman Financiële Dienstverlening. Een woordvoerder van Nationale-Nederlanden had eerder op dinsdag tegen BNR Nieuwsradio gezegd, dat klanten eventueel teveel betaalde kosten terugkrijgen.

(bron: NU.nl )

« Terug naar nieuwsoverzicht